Online en offline communicatieaanpak

Hoewel de website de belangrijkste verzamelplaats blijft voor alle informatie over het project, zijn we ons ervan bewust dat ook offline communicatie nog steeds erg belangrijk is. Daarom voorzagen we zowel over de realisatie van de snelle winsten als over de vergunningen online én offline communicatie:

●      De animatievideo’s van BRAVO4 staan op het Youtube-kanaal van R4WO en op de website, maar werden ook getoond op de infomarkt. Zo had iedereen de kans om te bekijken hoe de knooppunten gaan veranderen en hoe het verkeer rijdt na de werken.

●      We vroegen de aannemer om dronebeelden te bezorgen om te verspreiden via onze digitale communicatiekanalen. Zo konden wij via Facebook, Hoplr, de nieuwsbrief en de website laten zien hoe het turboverkeersplein er van bovenaf uitziet en hoe de fietsbrug aan het Ovaal van Wippelgem werd ingehesen. 

●      Via bewonersbrieven nodigden we iedereen van een deelzone uit om naar de infomarkt in hun buurt te komen.

●      Ook in magazines van de lokale besturen plaatsten wij ons belangrijkste nieuws voor een groter bereik.

●      De infomarkten gaven de mogelijkheid om plannen te bespreken en vragen te stellen.

●      Informatie over de werken aan de fietsbrug en het turboverkeersplein ontving men actief via sociale media en de digitale nieuwsbrief. Via die kanalen kon men ook het proces van de omgevingsvergunningsaanvragen volgen.

●      Ook op het terrein zelf informeerden we, bijvoorbeeld met werfdoeken voor passerende fietsers.